dilluns, 6 de maig del 2013

"Jo també sóc el germà de Cotino": una nova plataforma.

El germà de Cotino, patró,mestre i gurú dels escàpols
Els últims anys ens han crescut com bolets les associacions de damnificats, les plataformes cíviques i  les agrupacions reivindicatives de tots els colors i sabors. No pot ser d'una altra manera quan els ciutadans se senten agredits per algun agent protegit pel sistema i el mateix sistema gira l'esquena al ciutadà o redueix el seu suport a una expressió mínima i frustrant. Els atemptats contra drets fonamentals i antigues i vitals conquistes socials eclipsen sovint altres agressions  menors i que ja existien , fins i tot, quan tots érem rics i famosos. Ara recorde per exemple una carta al director que vaig adreçar fa anys a un diari en què em lamentava de l'assetjament telefònic que solem patir a les nostres cases i amb què ens ofereixen les més diverses gangues en tot tipus de serveis. En aquell moment, la meua carta suggeria que tots els que rebérem aquest tipus de trucades rebutjàrem les ofertes per molt interessants que ens semblaren, ja que es tracta d'un tipus de tècnica de vendes que envaeix el temple sagrat de la llar, que és l'últim refugi del ser humà abans d'anar-se'n al clot, on, hem de suposar, ens deixaran tranquils. El temps ha demostrat que la meua revolució va fracassar. Hui, però, vull tornar-hi. Vull aprofitar l'oportunitat que em dóna aquest bloc i la possibiltat d'adreçar-me als seus milions de seguidors. La nova proposta és la creació d'una plataforma anomenada "Jo també sóc el germà de Cotino". Aquesta plataforma, molt en la línia encetada per la plataforma contra els peatges "Jo no vull pagar " fa del seu lema la seua arma principal, perquè això és el que us proposem que contesteu a eixes telefonades tan insidioses que ens interrompen a taula, al llit, a la becadeta i al comú número u: "Jo també sóc el germà de Cotino". El/la teleoperador/a, que sol ser persona ben informada, ho entendrà de seguida i no insistirà més. Sap qui és el germà de Cotino i sap que qualsevol intent de raonar amb vosaltres serà en va. De fet, aquesta frase té un ventall tan ample de possibilitats que costa d'imaginar-les totes. Jo l'altre dia li la vaig amollar al president de l'escala quan em retreia que no baixe mai a les juntes de veïns. És un mètode molt útil; proveu la pròxima vegada que arribeu tard al treball. Quan el vostres superiors us en demanen explicacions ja sabeu, deixeu anar un "Jo també sóc el germà de Cotino". Això us alliberarà de qualsevol responsabilitat i us estalviarà de donar cap explicació. Som-hi , valents.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada